Annons:
Etikettskötsel-och-hållning
Läst 4562 ggr
[Blue_Lugia]
2015-05-12 17:58

Panterkameleont

Jag har blivit stormförtjust i just Nosy be, tycker dom är så himla fina! Tyvärr har jag hört att just kameleonter är väldigt känsliga och lättstressade, så om jag skulle klara att ta hand om en är jag osäker på…. Skötseln skulle nog ordna sig, men att ge den tillräckligt med lugn runt omkring kanske skulle bli svårare, då jag bor i en etta med en sprallig och ibland lite högljudd vovve. Är ingen kameleontmänniska egentligen, men just blå färg på kameleonter är väldigt speciellt. Är dom svåra att få tag i? Man kan ju alltid drömma lite! ;)

Annons:
GrimCamel
2015-09-12 21:20
#1

Har också en del hundar som är spralliga och högljudda men jag är väldigt nogrann med att ingen annan hund en just min lilla whippet få gå in i samma rum. Hon ser inte ens kameleonten i terrariet och går rakt förbi men kameleonten reagerar ändå på hennes närvaro när hon flyttar på sig (hon sover större delen av tiden). Om du har möjlighet skulle jag rekommendera att ha ödlan i ett rum där den slipper se hunden som för kameleonten är ett rovdjur. Kameleonter har ingen vidare hörselförmåga och reagerar på vad dem ser snarare än hör.
Nosy be är en av de vanligare pantrarna och bör inte vara allt för svår och där till så är alla hanar turkost blåa inom sorten :)

[Blue_Lugia]
2015-09-13 06:21
#2

Jag bor ju i en etta så det är nog bättre att jag lägger idén på hyllan tills jag bor lite större.

GrimCamel
2015-09-13 09:05
#3

Kan nog vara en god tanke för djurets bästa

Upp till toppen
Annons: