Annons:
Etikettterrarium-och-tillbehör
Läst 2371 ggr
Niklasll
2015-04-19 07:33

Regnsystem eller droppsystem?

Hej! Är ny här, detta blir mitt första inlägg så be gentle with me ☺️ Blir lite smått galen på detta med olika dusch/regnsystem och droppsystem. Efter att ha läst alldeles för många recensioner om olika system på 20-tal olika sidor om lika många olika fabrikat och former på system har jag ingen aning om vad jag ska välja. Jag har en jemenkameleont så ett droppsystem är väl egentligen det enda som behövs men jag tycker ändå att de olika regnsystemen som finns är mer bekvämt och på något sätt pålitligare, men ändå inte. Det finns väldigt mycket blandade åsikter om Herpes choise, jewelspray och exo terras olika system och foggers. Jag är ute efter ett bra, pålitligt och ljudlöst system som jag utan att problem kan lämna 2-3 dagar eller slippa tänka på. Enda skulle då vara med ett droppsystem (som det lutar åt för det är det mest okomplicerade valet) som skulle behövas fylla. Så.. vad är eran personliga åsikt? :)

Annons:
[Tilde]
2015-04-19 10:21
#1

Vi har ett regnsystem, men minns inte vilket märke (kan kolla upp). Det använde vi till vår jemenkameleont och nu till våra andra ödlor. Det är långt ifrån ljudlöst dock, men gör sitt jobb väldigt bra. 😂

Niklasll
2015-04-19 17:40
#2

#1 Läste nåt tidigare inlägg av dig om det där. Funkar säkert kanon men lite (ljudlösa) alternativ skadar inte 😁😊

[Tilde]
2015-04-19 19:52
#3

#2 Gömmer man undan den låter det ju mindre. Vi har tyvärr varit tvungna att ha den stående framme. 😛 Men vi har en kraftig maskin och då låter det ju också. Hoppas du hittar något som funkar för dig!

Upp till toppen
Annons: