Annons:
Etikettskötsel-och-hållning
Läst 5488 ggr
chordatas
2014-01-30 11:13

Dvärgkameleont

Hej Jag har funderat i några månader på att köpa en eller några dvärgameleonter men jag hittar nästan ingen fakta i böcker och på nätet. Därför har jag några frågor: Ska de leva i grupp eller ensamma som andra kameleonter? Vilken styrka på uvljus ska de ha? Var finns de att köpa och vad brukar de kosta? gärna lite allmän erfarenhet också :) Mvh

Annons:
[Glitterregn]
2014-01-30 14:06
#1

Jag kan inte mycket alls om dvärgkameleonter men jag har för mig att man kan ha dom i grupp om man vill, men man behöver inte. Jag har sett att dom finns till salu på olika reptilsajter, t.ex terrariedjur.se och repti.net :)

[Glitterregn]
2014-01-30 15:37
#2

Jag såg nu att dom även finns på Herpers choise ifall du bor i närheten av Uppsala. http://www.herperschoise.se/product.html/rhampholeon-brevicaudatus?category_id=79

chordatas
2014-01-31 12:40
#3

Jaha vad bra tack för svar. Går de att ha tillsammans men lövgrodor som korallfingergroda? Finns de någon drukningsrisk om de skulle vara i ett paludarium?

[Glitterregn]
2014-01-31 13:20
#4

#3 Jag har ingen aning faktiskt. Jag tror inte att kameleonten skulle få för sig att klättra ner i vattnet, isåfall om den ramlar ner. Prova att mejla någon uppfödare så kan du säkert få svar på dina frågor. Här är en sida som jag själv har lärt min mycket på. Kolla om du hittar någonting där: www.chameleonnews.com

Upp till toppen
Annons: