Annons:
Etikettterrarium-och-tillbehör
Läst 2182 ggr
[Glitterregn]
1/2/14, 4:50 PM

Droppsystem

Hej. Vilket droppsystem använder ni till era kameleonter? Vart har ni köpt dessa? Hur tycker ni att dessa fungerar? Jag vill hitta ett droppsystem av bra kvalité och slippa att det går sönder!

Annons:
[Tilde]
1/3/14, 4:35 PM
#1

Vi har ett regnsystem faktiskt, satte på det i någon minut en gång om dagen ungefär (hela terrariet blev blött då). Men nu brukar vi bara spraya manuellt, då regnsystemet krånglade och blev kalkigt, etc. Ett droppsystem vore praktiskt dock! Så skulle också vilja höra folks erfarenheter av olika märken. :)

Susanna_w
1/5/14, 1:43 PM
#2

Har regnsystem här, kokar vattnet innan så slipper det bli mkt kalkigt. Älskar den, behöver inte bry mig alls, den sprutar automatiskt 2 ggr/dag. Underbart när man har levande växter tycker jag iaf =)

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

[Glitterregn]
1/5/14, 2:02 PM
#3

#2 Vad skönt! Är lite kluven om jag ska ha ett regn- eller droppsystem. Lutar mot ett regnsystem faktiskt. Vilket märke är det på ditt? :)

Susanna_w
1/5/14, 2:22 PM
#4

Exoterra monsoon 400 har jag. Jättebra tycker jag. Då kan du ställa in på cykeln på hur ofta det ska regna och hur länge och då slipper man "bry" sig om att spruta manuellt vilket är speciellt bra om man ska vara borta en hel dag tex. Det enda jag gör är att en ggr om dagen kollar in när det duschas så det är som det ska och att hon dricker så man inte missar det av ren bekvämlighet =)

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

[Glitterregn]
1/5/14, 2:32 PM
#5

#4 Vad praktiskt och bra! Hur mycket kostade ditt och vart köpte du det?

Susanna_w
1/5/14, 5:04 PM
#6

Hmm jag vet inte riktigt. Fick både rabatt och paketpris när jag handlade.. Men tror orginalpriset var 1700-1800 nåt sånt.. Men det fanns billigare varianter. Köpt allt inkl kamelen på semestern i vargön/vbg på vargöns zoo (aka cyberzoo)

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Annons:
[Tilde]
1/5/14, 5:28 PM
#7

#2 Kokar också vattnet, men här i Danmark är det extremkalkigt så det funkar inte i längden :/

Susanna_w
1/5/14, 7:51 PM
#8

#7 Då är det jobbigare :/ Men då lär det väll kalka igen i ett droppsystem också?

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

[Tilde]
1/6/14, 12:11 PM
#9

#8 Mjo, men det är ju större hål där vattnet rinner ut, så det borde inte täppas igen lika snabbt känns det som. :)

Jouni_h
2/2/14, 4:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Har en Big Dripper som jag kombinerar med en Magic Fog. Det är en klockren kombination. Det blir ordentligt fuktigt (kolla bilden). Körde med exoterras fogger tidigare, men den funkade inget vidare.

[Glitterregn]
2/2/14, 4:19 PM
#11

#10 Häftig bild! Jag har funderat på båda dom två, nu vet jag att jag dom funkar bra ihop :)

Upp till toppen
Annons: