Annons:
Etikettfoder-och-näring
Läst 4065 ggr
[Tilde]
2013-09-25 22:06

Hur ofta matar ni dem?

Hur ofta matar ni era kameleonter och hur mycket mat får de?

Annons:
[Tilde]
2013-09-25 22:10
#1

Vi matar Rango några gånger i veckan (hon fick mat oftare som liten). Hon får kanske 2-3 gräshoppor 2-3 gånger i veckan, ibland självklart andra insekter och då annat antal beroende på insekternas storlek.

Rango är en liten tjockis, så vi försöker "banta" henne lite.. 😛

[SusanneP]
2013-10-06 08:30
#2

Mina äter så lite (av egen vilja) så de erbjuds mat varje dag. Om de börjar äta mer så ska jag börja mata varannan dag. :)

[Tilde]
2013-10-06 10:14
#3

#2 Jaså? Konstigt att jag har en tjockis… Jag tror hon skulle kunna sitta och äta en hel dag om vi lät henne …. 🤐

[SusanneP]
2013-10-11 07:03
#4

Mina är problembarn verkar det. Alltid är det nåt som oroar, äggläggning, uttorkning, matvägran m.m.. Suck.

[Tilde]
2013-10-11 09:54
#5

Ajdå :/ Jag är väldigt glad att Rango är så lätt att sköta om (och så är hon ju en liten ängel också). Vilken tur vi har haft! 🙂

[SusanneP]
2013-10-24 09:33
#6

Verkligen tur! Och så beror det förstås också på hur ni har hanterat henne sedan hon var liten. Hon trivs och känner sig trygg, det är ju solklart.  :)

Annons:
doksotis
2014-07-30 20:06
#7

Nemi sitter vid dörren varje dag o väntar på sin syrsa Hon får en om dagen nu när dom är ganska stora Jag vet att du sagt Tilde att dom ska vara utan mat någon dag i veckan Men det är svårt med henne 😁 Hon nästan gräver sig genom glaset tills maten kommer! Nu är hon 7,5 månader Hon äter växterna i terrariet oxå Hon gillar vara på altanen för där finns ju mycket god mat som insekter 😀 En fråga hon åt av Chiliträdet (en blomma med liten början på frukt) Är det farlig växt för Yemenkameleont?

[Tilde]
2014-07-31 00:52
#8

#7 Får hon bara ensyrsa om dagen är det ju ingen fara då. :) Vi brukar ge upp till 5-6 stycken när Rango får mat. Nu när hon är lite gammal får hon vara utan mat 2 dagar i veckan eller så.

Vet tyvärr inte om det är farligt för dem att äta chili, men jag hade nog inte låtit kameleonten komma nära växer jag var osäker på. Här är en lista med giftiga växter för dem: http://www.chameleonsonline.com/toxic-plants.php

Medda
2014-08-31 19:20
#9

Chuck får gräshoppor/syrsor 2 gånger i v men har en skål med Zoophobasmaskar då och då som han själv kan gå och mummsa på när han vill 😃

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

Upp till toppen
Annons: