Annons:
Etikettövrigt
Läst 3807 ggr
[Tilde]
9/18/13, 9:02 PM

Sov du lilla Rango...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi håller på att flytta in i vårt nya hus och har det helt kaotiskt med alla nya möbler och grejer. Vi skulle flytta Rangos terrarium in i vardagsrummet för några kvällar sedan, så jag höll i henne medan sambon och hans pappa bar det stora terrariet. Vad händer då? Jo, Rango somnar på mig! 😂❤️

Annons:
[Gladamarsvin]
9/19/13, 7:57 PM
#1

gud så söt ❤️ å sov söt nu lilla sötnos

[Tilde]
9/19/13, 8:09 PM
#2

#1 Hihi ja och det kändes väldigt speciellt när hon somnade på mig, den sötnosen! Var dock rätt att hon skulle ramla för hon slappnade ju av och höll inte i sig alls lika hårt som när hon är vaken. 😛 Den tossan!

[SusanneP]
9/20/13, 7:21 AM
#3

Det är beviset på en trygg kameleont, skulle jag vilja påstå. :) Jag vill också ha en sån tam kameleont. Avundsjuk! skratt

[Tilde]
9/20/13, 5:25 PM
#4

#3 Hihi känns riktigt bra att hon litar på mig tillräckligt att sätta sig och sova på min arm/hand. :) Men hon är också den snällaste kameleonten jag vet om. 😃

Demiseverino
11/4/13, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

hej, jag läste runt lite och tyckte denna tråd var ganska passande. jag har nyligen köpt en kameleont hona som är över året precis, förra ägaren sa att hon inte alls var tam och anledningen till att han sålde henne var för att han hade frågat i en zoo affär om man kunde ha ett par ihop och de sa självklart och sålde en hona och hane till honom, dagen efter låg hanen på botten i terrariet och spelade död så han fick fixa ett nöd terrarie i väntan på att få sålt henne så tillbaka till saken, hon blåser upp sig bara man kollar på henne men när man väl får ut henne på kvällarna somnar hon alltid på en precis som din Rango gjorde, på dagarna håller hon sten koll på mig när jag håller i henne, jag får knappt röra mig.

Är hon tam eller ej då? för jag vill ha ut henne hos mig lite oftare om hon gillar det men ifall hon inte gillar det vill jag avstå lite för det är inte en garanti att en kameleont kan bli tam har jag läst. 

tacksam för svar!:)

[Tilde]
11/4/13, 5:46 PM
#6

#5 Reptiler blir inte tama, oavsett art. Man bör inte hantera dem mer än nödvändigt (men klättrar hon ut själv kan du ju låta henne klättra runt på dig en liten stund). Så vill du ha ett djur att leka eller gosa med så är inte en kameleont det rätta djuret. 😛

Vissa individer blir mer "handtama" (alltså hanterbara) än andra, men det är nog ingen som tycker om att bli lekt med som så. Du kan testa att sätta handen framför henne i terrariet. Klättrar hon upp på den så kan du ju vänja henne vid att sitta där och bli hanterad. Men du ska aldrig tvinga ut henne såvida hon inte är sjuk och ska till veterinären eller liknande. :)

Annons:
Demiseverino
11/5/13, 1:09 AM
#7

Aokej tack för svar, menade HANDtam självklart xD och såklart leker jag inte med henne, syftade mest på ifall hon ville ha sällskap någon gång då och då. :)

[Tilde]
11/5/13, 8:09 AM
#8

#7 Okej, vad bra! haha ^^ Svårt att veta med folk man inte känner ju. :) Sällskap tror jag inte hon vill ha, men däremot kan de tycka att det är kul att komma ut och utforska större utrymmen ibland (vad jag har upplevt). Har man det varmt inne kan man exempelvis sätta kameleonten på en stor växt ett tag så den får klättra runt där också. 🙂

doksotis
7/30/14, 11:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Våran Nemi är verkligen inte rädd Hon vill ut ur terrariet och klättra på oss människor Hon klättrar nästan genom glaset Så fort man öppnar dörren så klättrar hon upp på oss hon har verkligen blivit handtam och bekväm Kanske jag ska känna mig lycklig 💕

Upp till toppen
Annons: