Skötsel och hållning

Bli med panterkameleont

2013-07-15 19:33 #0 av: Tilde

Är det någon som har en panterkameleont? Skulle vilja skaffa en sådan någon dag. Fast det blir nog förmodligen inte så länge Rango är i livet (vilket jag hoppas blir låååång tid Hjärta).

♥ Tilde

Anmäl
2013-07-20 23:44 #1 av: Cham

Vill också ha panterkameleonter!
Men det får vänta tills vi flyttar till större lägenhet, vi ska flytta enbart för att kunna ha ett rum till enbart reptiler haha Skrattar 

/Admin ArgaSnackaren Jaxbo

Anmäl
2013-07-21 12:32 #2 av: Tilde

#1 Haha det är en anledning till att vi också har köpt hus ;) Blir sååå awesome med ett reptilrum!

♥ Tilde

Anmäl
2013-07-21 14:03 #3 av: Cham

#2 Haha så nice! Några planer om hur reptilrummet ska se ut? Kär
Själv vill jag "bygga" rummet lite så där exotiskt, med fina regnskogs tapeter kanske och dylikt och kanske lite kamouflagenät hängandes i taket haha.. ja bara fantasin som sätter gränser!

/Admin ArgaSnackaren Jaxbo

Anmäl
2013-07-21 17:51 #4 av: Tilde

#3 Nja, inte riktigt. Vi ska mest ha reptilhyllor liksom, då det inte tar upp lika mycket plats som terrarier. Själva rummet blir väldigt neutralt, vita väggar och trägolv, säkert med några coola reptilmålningar på väggarna. Skrattar

♥ Tilde

Anmäl
2013-07-29 08:38 #5 av: [SusanneP]

Har en hane på 2 år. Stor skillnad i humör och temperament om man jämför med min Jemen. Pantrar är lugnare och lättare att få handvana. 

Anmäl
2013-07-29 09:36 #6 av: Tilde

#5 Min jemen är dock jättelugn och supersnäll :) Men det är i alla fall bra att det är färre som får en aggressiv panterkameleont!

Är det stor skillnad på terrariet (vad som bör vara där)?

♥ Tilde

Anmäl
2013-07-30 09:37 #7 av: [SusanneP]

Pantrar blir lite större så ett något större terra bör man väl ha. Pantrar äter endast insekter, inget grönt alls. Annars är det i stort sett samma skötsel som gäller. :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.