Annons:
Etikettövrigt
Läst 1231 ggr
[Tilde]
6/25/13, 5:00 PM

Nätbur utomhus

Vad tycker ni om en stor nätbur i trädgården till kameleonterna nu på sommaren? Skulle er kameleont klara av den, eller skulle den bli för stressad av den nya omgivningen?

Jag funderar på om det inte vore något för Rango i framtiden. Vi ska ju flytta i hus och har då en trädgård. Men kanske blir hon för skrämd av kaninerna… hmm… 🤔

Annons:
Cham
6/25/13, 7:56 PM
#1

Nätbur (flexarium) använder jag till min större kameleont även inomhus och det fungerar hur bra som helst. Man får dock hålla lite extra koll på temp och fukt. Och jag tror inte det ska vara några problem att ha Rango ute med ett flexarium. Bara du har gott om växter och grenar som kan gömma sig i och även att där finns ett eller flera ställen med skugga i så hon kan komma från solen om det blir för varmt.
Flexarium är även väldigt lätt att bära så det är inga problem att bära runt på det. Brukar själv ta ut mina kameleonter i solen då och då.
Men min hane som är äldre och mer aggressiv än honan är så gör jag som så att jag bär hela flexariumet ut som det är.
Ett tips är att när du har ute Rango i ett flexarium så ta en filt och täck halva flexariumet så där blir så att hon kan gömma sig + komma ifrån solen om hon skulle behöva, funkar perfekt för mig i alla fall. 🙂

Här köpte jag mitt https://herperschoise.nordicshops.com/product.html/flexarium?category_id=23

604:- för ett 76x42x122 prisvärt tycker jag!
Lycka till!

elin-walldau
7/1/13, 8:40 AM
#2

Du kan ju, för att göra det tryggare, ha tre sidor täckta och bara en där Rango kan se ut.

[Tilde]
7/1/13, 8:43 AM
#3

#2 Ja sant, det vore nog mindre stressigt tror jag, speciellt nu när kaninerna ska bo i trädgården. 😛

Upp till toppen
Annons: