Annons:
Etikettavel-och-ägg
Läst 1512 ggr
[Tilde]
5/12/13, 2:58 PM

Lägger era honor ägg?

Lägger era honor ägg trots att de aldrig har träffat en hane? Hur ofta händer det och hur vanligt är det hos kameleonter i fångenskap?

Annons:
[Tilde]
5/21/13, 3:20 PM
#1

Vår Rango har aldrig lagt ägg - hon är 2 år gammal. 🙂 Smart tjej som inte slösar näring och energi på infertila ägg! ;)

Cham
6/1/13, 12:03 AM
#2

Jag har läst att man kan förhindra kameleonter att producera ägg genom att ha lägre temperarur i terrariumet än den tempraturen dom har i det fria. Och detta är jätte hälsosamt för kameleont honan att förhindra henne till att producera ägg. :-) På detta sättet ökar man chansen för kameleont honan att leva ett långt och friskt liv! Men det ska tydligen vara klurigt att förhindra äggläggningen men det verkar ju som att du har fixat det gallant, det ska du vara stålt över och tror säkert att din kameleont är tacksam över detta. :-) /LG

[Tilde]
6/1/13, 8:44 AM
#3

#2 Jo men precis, hanar lever längre för de inte lägger ägg, har jag läst. Så om honan slipper det så låter det ju logiskt att hon lever lite längre… 🙂 Vi har dock normala temperaturer i terrariet, men jag hoppas att Rango är smart nog att aldrig producera ägg utan en hane :D haha

Upp till toppen
Annons: